Tag: Sjv333

  • Hvad sker der for FotoMalia..

    Hvad sker der for FotoMalia..

    Som nogen måske har lagt mærke til, så har indlæggene været lidt mere spredt her hen over de sidste par dage, og idag skal i se en af grundene til hvorfor vi ikke har haft så meget materiale at arbejde med.

    Kvaje kaj

    Ja det er mig… Sidste gang “hjemmedrengene” var samlet kom jeg til at lave en lille bummert, som faktisk tog en hel del af vores fototid..

    Se med her

    Ja når alt grejet ligger i bilen er det jo svært at arbejde med, men godt at vi har en fingernem altmuligt mand som Kasper – men han er stadig en spade på andre punkter (nu skal han jo ikke få det for godt med sig selv!)

  • 1/3 af fotomalia på tur

    1/3 af fotomalia på tur

    1/3 af fotomalia, vil så sige MIG (Kasper). De to andre kunne ikke få fri for deres koner (de bliver holdt i MEGET kort snor!).

    Men jeg har været ude i den store vide verden og finde “locations” til fremtidige fotomalia shoots og hold da kæft jeg har fundet nogle fede pladser. Alt det kan i se mere om i videoen.

    Det hele er filmet med et Nikon D7000 med henholdsvis Nikon 70 – 200mm f/2,8 og Sigma 10 – 20mm og et GoPro HD Hero + et par iPhone klip selvfølgelig.
    Jeg er helt vild med brændvidden på 10-20 Sigmaen, den får bare alt med uden at det bliver for fiskeøje-agtigt og kvaliteten er rigtig god til den forholdsvis lille pris. Denne sigma er dog en jeg har lånt af Brian og det er ikke verdens mest velholdte objektiv… Det er så fyldt med ridser, buler og snask at det næste er umuligt at lave video med… så jeg må nok købe et selv.. Lige en tanke – jeg tror ikke man skal låne Brian dyrt grej…

    Nikon D7000’eren har jo som i nok ved, autofokus og da jeg købte det, var jeg sikker på at det var en feature jeg ville komme til at bruge meget, MEN alt i denne video er fokuseret manuelt. Autofokus’sen fungerer endnu ikke helt optimalt på spejlreflekskameraerne. Den er simpelthen alt for langsom og for upræcis, men når man har fået den manuelle ring ind i fingrene, så kører fokus super godt og man har meget mere kontrol over det.

    Håber i nød videoen 🙂

  • Tre gode grunde til at tage portrætter på hovedet

    Tre gode grunde til at tage portrætter på hovedet

    Hvor mange gange har du ikke tænkt: ” Gad vide om det er en god idé at tage portrætter på hovedet” – Det har vi selvfølgelig prøvet af, og her kommer der tre gode grunde til, fremover at skyde dine billeder på hovedet.

    (mere…)

  • Preflight check!

    Preflight check!

    Ja vi (Brian og Kasper) er taget ud for at forberede flyveturen som Catarina skal med på, da hun jo vandt vores “streetcredit” konkurrence her i julen.

    Nu hvor det hele er blevet lidt grønnere og mere lækkert at se på, var det på tide at få fundet nogle rigtig gode “spots” som kunne være fede at overflyve og skyde nogle billeder.
    Armeret til tænderne med grej, ankom vi til flyvepladsen… Se vores “Preflight” video og få det hele med!

    Preflight!

    Jeg tror liiiige jeg skal have støvsuget den sensor….

    Ja nogenlunde sådan kommer det til at se ud når Catarina skal med os ud og flyve. Turen er delvis planlagt, men Catarina kan give piloten ordre til at overflyve et sted flere gange og krænge flyvere hårdere for at få den helt rigtige vinkel. Brian tager også med op sammen med Catarina, så kan kan hjælpe til med grej hvis det bliver nødvendigt. Mads eller Kasper skulle egentlig også have været med, da det er en 4 personers flyver, men på grund af den rå mængde grej der også skal være plads til, er vi – som sædvanligt når der sker noget sjovt, sat på ventebænken (Brian er virkelig god til at albue sig frem..).

    Fede billeder. . eller. . ?

    Brian skulle jo havde vist nogle kodylt fede skud fra vores flyvetur i dette indlæg, men som i nok ved, så har han ikke adgang til hans prisvindende billedrække lige nu…. Så kan man selvfølgelig godt spørge sig selv hvad Brians eksistensberettigelse er her på fotomalia nu alle hans billeder er væk?.. Tja.. Han kan jo stadig hente pizza når jeg og Mads mødes, så han er vel meget handy at beholde…

    Det blir spændende!

    Nå men vi glæder os allesammen til at give Catarina den oplevelse og hvem ved, det er nok ikke sidste gang vi udlodder en tur i vores lille flyver.
    Vi håber at du er mere søstærk end Brian… Et par piller ville nok ikke skade hvis der er meget turbulens.. 😉